Herken jij je hierin?

Jij bent altijd druk in de weer, echt zo’n bezige bij die nooit stil zit want er is altijd nog wel iets te doen!

Op je werk wil je het meeste eruit halen, thuis ben je de liefste en zorgzaamste moeder en partner die iemand zich maar kan wensen en je hebt genoeg leuke hobby’s en mensen die je graag ziet.

Tòch ontbreekt het je de laatste tijd steeds vaker aan energie èn heb je tegelijkertijd last van onrust in je lijf.

En van beide wil je dolgraag af!

Maar wat voor jou heel herkenbaar is...

  • Je moet zoveel van jezelf, elke dag heeft te weinig uren! Naast werken, sporten, huishouden, (gezond) eten, met vrienden afspreken en nog leuke dingen doen met de kinderen doe je daarbij ook nog de boodschappen voor je moeder en zo’n 1000 andere dingen. Door dit drukke schema ben je altijd aan het rennen en heb je geen tijd te verliezen.  Alleen eraan denken maakt je al onrustig en futloos, maar veel tijd om er bij stil te staan heb je niet, want je moet alweer door naar de volgende afspraak.

  • Na een té lange dag op je werk (want iemand moest toch die klus afmaken) komen je kinderen je bij de deur al tegemoet met de vraag wanneer jullie gaan eten want ze vergáán bijna van de honger. Dus of het een beetje snel kan? Zorgzaam als je bent, ga je meteen gehaast aan de slag en maak je vliegensvlug het eten klaar terwijl het schuldgevoel aan je knaagt dat jij ze zo lang hebt laten wachten.

  • ’s Avonds zit je vaak doodmoe op de bank met een steeds groter wordende hoofdpijn. Dan bedenk je dat je ook nog had willen sporten, dat is ook wel weer eens tijd, je had toch ook afgesproken met die vriendin om samen te gaan en de instructrice mist jou vast enorm. Die opgezette buik is trouwens ook niet echt prettig, die je steeds vaker lijkt te hebben.

  • Je zoon komt met een last-minute huiswerkactie aan. Of je hem kan helpen, want morgen moet dat verslag echt ingeleverd worden. Dat is de druppel. Je schiet uit je slof Je merkt dat je dat de laatste tijd steeds vaker hebt, ontploffingsgevaar. Natuurlijk wil je dat helemaal niet, je hebt je immers voorgenomen om altijd die leuke, lieve, zorgzame en geduldige moeder te zijn?

  • Met een vermoeid lijf en een schuldgevoel over van alles waar jij in tekort schiet, ga je naar bed. Hier lig je nog een tijd wakker, omdat je ligt na te stuiteren van de dag, in je hoofd vast lijstjes aan het maken voor morgen en te bedenken wat je eigenlijk anders zou willen doen. Je hoopt dat morgen alles beter zal gaan, maar dat hoop je al een tijdje en dat is nog niet echt gelukt… 

Je weet, er moet iets veranderen, maar hoe?

Stel dat je geen actie onderneemt en zo doorgaat?

Even eerlijk hè, hoe lang houd je dit nog vol? Hoe lang blijf jij jezelf nog wijsmaken dat deze druk tijdelijk is? Hoe lang blijf je nog beweren dat het een fase is en dat het ‘binnenkort’ goed komt? En hoe lang duurt het nog voordat je toe mag geven dat dit niet het leven is dat jij wilt leiden?

Nog even en zelfs de mensen om je heen gaan zien dat de zorgzame, energieke en vrolijke vrouw meer begint te lijken op een uitgeputte, zwaarmoedige en onplezierige versie van jezelf. Hoe lang duurt het nog voordat je erkent dat je er iets aan moet gaan doen, een paar maanden, na de vakantie, een half jaar of erger nog, langer?

Voor wie moet je dit gevoel vast houden en altijd doorgaan? Niemand in je omgeving zal dit voor jou voor ogen hebben, want ze houden van jou en willen het beste voor jou. Dus waarom zou jij dat niet voor jezelf willen?

Wanneer je doet wat je altijd doet met de verwachting dat er een ander resultaat komt, zal er geen verandering in je situatie ontstaan.

Veranderen begint altijd bij jezelf!

portret

“In haar aanpak is Djieuwke erg enthousiast, open en nieuwsgierig. Dit voelde voor mij prettig en vertrouwd. Daarnaast kreeg ik in de gesprekken meer inzicht in mijn denkpatronen over mezelf (belemmerende gedachten) en kon ik middels haar coaching meer afzakken naar mijn gevoel en hier beter naar luisteren.”

HEIDI

“De coachingsgesprekken met Djieuwke waren voor mij erg waardevol. Ik voelde me tijdens de sessies erg op m’n gemak. Djieuwke weet met de juiste vragen en humor goed tot de kern te komen. Door aan te sluiten op mijn behoeftes was elke coaching weer anders. Het heeft mij inzichten gegeven die mijn hele leven van waarde zijn”

kristel

Gratis

Vraag hier je gratis en vrijblijvende ‘energyboost’ gesprek aan om meer energie en rust te ervaren in je dagelijkse leven.

Djieuwke rosink

Tips & Inspiratie

mijn laatste blogs

Geluk zit in je darmen

Stemmingswisselingen, moeheid, nergens zin in hebben, gebrek aan initiatief, zelfs obstipatie en gebrek aan slaap zijn allemaal symptomen dat je meer dopamine en/of serotonine nodig hebt. Dopamine en serotonine zijn hormonen in je lijf en worden aangemaakt in je hersenen en deze zorgen ervoor dat je je blij voelt, dat je zin hebt om dingen aan te pakken en dat je kunt ontspannen. Echter, je darmen bepalen, aan de hand van wat je eet of doet, of die hormonen aangemaakt worden of juist geremd worden.

MOETISME

Het eeuwige moeten van jezelf, ken je dat? De kramp in je hoofd om van alles in eén dag’te willen stoppen of wanneer je denkt nog wel even tijd te hebben voor die ene afspraak, of dat je nog van alles van jezelf moet doen Snel nog even een wasje erin, even het aanrecht aan kant, nog even social media checken, een stofzuiger door je huis halen, nog even die afspraak maken, een appje sturen, snel nog even dat mailtje eruit, snel nog even… vul zelf maar in. Vermoeiend toch? Altijd van alles af moeten krijgen en geen moment voor jezelf pakken, want er is A-L-T-I-J-D wat te doen. Ik heb daar heel lang last van gehad en af en toe nog steeds. En ik noem het MOETISME.

Bruin vet kweken, dat maakt je energieker!

Maar wat is dat en hoe doe je dat? Je lichaam heeft bruin en wit vetweefsel. En je vet is ook je vriend, want vet in je lijf heeft veel functies. Vet is namelijk een orgaan. Echter wanneer dit orgaan te groot wordt, wordt het giftig voor je lijf en kan het de functie die het heeft niet meer goed uitvoeren en zul je dit met een gezondere leefstijl moeten verbeteren. Je vet produceert allerlei belangrijke hormonen voor je lichaam. Die hormonen bepalen hoe goed jij in je vel zit qua energie en qua gezondheid.

4 MANIEREN VOOR MEER ENERGIE

Wanneer je een goede slaap hebt, dus als volwassene zo’n 7-8 uur per nacht, zonder al te veel onderbrekingen, dan heb je al 1 van de belangrijke manieren om voldoende energie te hebben en houden af te vinken. Slaap zorgt voor ons herstel, fysiek als mentaal. Alles wat je overdag meemaakt, ga je verwerken in je slaap. Dat gebeurt in de 2e fase van je slaap. Daarom is het belangrijk dat je voldoende achter elkaar kunt slapen, zodat je dingen goed kunt verwerken. Fysiek herstel is ook tijdens de slaap aanwezig. Je lichaam komt tot rust, je immuunsysteem is actief en zorgt daarmee dat je herstelt van alle lichamelijke sensaties en stoffen die je tot je neemt gedurende de dag.

water uit een glas in plaats van uit een dopper

Water & je weerstand

Lurken Wist je dat je manier van water drinken bepalend is voor de grootte van je weerstand, ofwel je immuniteit? Overal lopen mensen rond met doppers of bidons, op je werk of thuis of tijdens het sporten. Daar zit dan (naar alle waarschijnlijkheid) water in. De hele dag wordt dit ding meegezeuld, opnieuw gevuld en doorlopend aan gelurkt. Want, we weten bijna allemaal ondertussen wel, water drinken is gezond en als we 1,5 – 2 liter water drinken per dag zijn we gezond bezig.

Check insta voor leuke tips en weetjes

Schrijf je in voor een nieuwsbrief

Alles op het gebied van leefstijl en vitaliteit – 2-maandelijks –

Loading